2022 er året for DIN helse

I januar blir verden ekstra fokusert på mat, vekt og trening. Og hvis du tenker at dette er enda en artikkel om dette, så la meg positivt overraske deg.


Helse kan bety så mangt for mange. Men det å se ut på en viss måte er ikke helse for oss.



Sakte, men sikkert over de siste 5 årene har det skjedd noen forandringer i hva jeg vektlegger når vi snakker om helse:


Et begrenset syn på sunn mat < Næringsrik og fargerik mat med rom for å spise det man har lyst på


Trening for å brenne kalorier < bevegelse for en sterk kropp, et sunt hjerte og et klart sinn


Utseende < ha det bra i hverdagen


Negativ selvsnakk < være bevisst over egne tankemønstre og aktivt snu indre negative dialoger


Hva du vektlegger trenger ikke være de samme som mine, men er der til inspirasjon.


Se på hva du tenker på som en god helse og hva som gjør at den ikke er bærekraftig i lengden:


Det vil si at du faller av treningsprogrammet, matplanen eller andre mål du setter deg igjen og igjen. Fordi jeg vet at det er tilfelle for mange.


Fokuser på endringer som fungerer i livet ditt og endringer som du faktisk kan leve med.


Hvis du vil låne mine mål for helsa i 2022 så er de slik:


  1. Spise 5 ulike farger med frukt og grønt daglig

  2. Minimum 8 glass med vann

  3. Ta multivitamin, probiotika, omega 3 og d-vitamin hver dag

  4. 2 styrkeøkter i uka

  5. 30 min med bevegelse som en tur alle andre dager

  6. 8 timer søvn

  7. Probiotisk hudpleie morgen og kveld


Har du satt dine mål for din helse i år?