YOGA

GRØNNE GAMBORG

Her finner du oversikt over de ulike yogaformene du kan finne hos Grønne Gamborg. Det er små klasser, så instruktørene har god mulighet til å følge deg opp. Du er velkommen til alle timer uansett form og alder. Vi tilbyr også kurs i de ulike grenene, som vi anbefaler å delta på før du begir deg utpå enkelttimer dersom du er helt nybegynner. Da får du mest ut av timene dine hos oss! Vi gleder oss til å ta deg i mot og dele vår yogaglede! 

YIN YOGA

Yin Yoga timer hos Grønne Gaborg er restorative og har fokus på hvile for å redusere fysisk og mentalt stress i en hektisk hverdag. Målet med timene er at du skal føle deg mer i balanse for å bli rustet til hverdagens utfordringer og for å gi deg et lite pusterom i hverdagen.

Yin Yoga er en rolig og terapeutisk yogaform med inspirasjon fra Tradisjonell Kinesisk Medisin (TKM) hvor det er fokus på fysisk og mental avspenning, øke energien gjennom å roe kropp og nervesystem, samt å fokusere innover i seg selv på det mentale plan.

Yin Yoga foregår oftest i sittende eller liggende stillinger og posisjonene holdes over tid (2-4 min) for å gi slipp i spenninger dypt i musklaturen og i bindevevet (sener, fascia og ligamenter).
Nervesystemet får tid til å roe seg og bidrar dermed til å dempe stress og ubalanser.

Shavasana
Iyengar Class

ASHTANGA

Ashtanga Yoga er en fysisk utfordrende yogapraksis. Ashtanga yoga passer for deg som liker å bevege deg, og som ønsker kontakt med kroppen din og vil komme i helhetlig bedre form. Vi ønsker alle aldre og utgangspunkt velkommen, du trenger bare å komme med et åpent sinn og ønske om å lære noe nytt!

 

Med Ashtangs yoga vil du kjenne deg sterkere og mykere etter hvert som du praktiserer. 

Ashtanga yoga bidrar til å øke kroppsbevissthet, styrke, balanse og smidighet.  

Stillingene (Asanas) i Ashtanga yoga gjøres i en bestemt rekkefølge som er bundet sammen av pust. Pust er helt vesentlig i alle typer yoga, og dette er en av grunnene vi anbefaler at du starter med et kurs. Her benyttes en spesiell pusteteknikk for å få økt oksygentilførsel og øke indre varme. Bevisst pust hjelper deg å holde fokus og lar spenninger gå.  

Lotta, som underviser Ashtanga hos Grønne Gamborg, har en spennende bakgrunn og har blant annet praktisert Ashtanga yoga i India. 

VINYASA

Vinyasa betyr å koble pust og bevegelse. Når du kommer til en Vinyasa time hos Grønne Gamborg vil vi jobbe med hele kroppen - med styrke, fleksibilitet og utholdenhet. timen vil øke din tilstedeværelse og fokus, samtidig som den virker oppløftende og som en skikkelig moodbooster. Timen hjelper deg til å skape en følelse av letthet og klarhet, og du vil kjenne at du har brukt kropp og sinn på en positiv måte når timen er over. Denne yogaformen utføres ved at du gjør en rekke stillinger (Asanas) i en flytende rekkefølge. Denne yogaformen tar deg gjennom en rekke stillinger med fokus på pusten hvor du øker blodsirkulasjonen og styrker og tøyer muskler, i mage, rygg, ben og armer. Timen avsluttes med herlig avspenningssekvens. 

Fun at Yoga

FØLG OSS PÅ INSTAGRAM 👇🏻👇🏾👇🏿

  • Facebook - Hvit Circle
  • Instagram - Hvit Circle

Grønne Gamborg Skin and Yoga lever velvære og yoga med bærekraft og dyrevelferd i tankene.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til vår grønne oase sentralt i Lillestrøm.

KONTAKT

Adresse: Brogata 10, 2000 Lillestrøm
Viken, Norge

 

TLF: +47 47 39 17 93

E-post: ​post@gronnegamborg.no

Bruk av informasjonkapsler (Cookies)

SNARVEIER

Om oss

Bestill time

Frakt og levering

Covid-19