YOGA

GRØNNE GAMBORG

Her finner du oversikt over de ulike yogaformene du kan finne hos Grønne Gamborg. Det er små klasser, så instruktørene har god mulighet til å følge deg opp. Du er velkommen til alle timer uansett form og alder. Vi tilbyr også kurs i de ulike grenene, som vi anbefaler å delta på før du begir deg utpå enkelttimer dersom du er helt nybegynner. Da får du mest ut av timene dine hos oss! Vi gleder oss til å ta deg i mot og dele vår yogaglede! 

YIN YOGA

Yin Yoga timer hos Grønne Gaborg er restorative og har fokus på hvile for å redusere fysisk og mentalt stress i en hektisk hverdag. Målet med timene er at du skal føle deg mer i balanse for å bli rustet til hverdagens utfordringer og for å gi deg et lite pusterom i hverdagen.

Yin Yoga er en rolig og terapeutisk yogaform med inspirasjon fra Tradisjonell Kinesisk Medisin (TKM) hvor det er fokus på fysisk og mental avspenning, øke energien gjennom å roe kropp og nervesystem, samt å fokusere innover i seg selv på det mentale plan.

Yin Yoga foregår oftest i sittende eller liggende stillinger og posisjonene holdes over tid (2-4 min) for å gi slipp i spenninger dypt i musklaturen og i bindevevet (sener, fascia og ligamenter).
Nervesystemet får tid til å roe seg og bidrar dermed til å dempe stress og ubalanser.

Shavasana

HATHA

Hatha Yoga er en yogaform hvor du utfører ulike yogastillinger sammen med pusteteknikker i et moderat tempo. En Hatha time passer godt for deg som vil ha en roligere yogatime, men som fortsatt jobber mer styrke og stabilitet.  Instruktøren leder deg gjennom stillinger som man holder litt lenger enn i raskere yogaformen som f.eks. Ashtanga.  Stillingene jobbes med etter hva din kropp får til og samtidig bruker du tid til å lære å reflektere på hvordan det kjennes underveis, både fysisk og
mentalt å være i de forskjellige posisjonene. Hatha Yoga er en yogafrom som vil øke fleksibiliteten din og styrken din samtidig som du får en godt avbrekk fra hverdagen.

Yoga Class

Mediyoga

Mediyoga tar utgangspunkt i Kundaliniyoga og er en terapeutisk yogaform hvor alle kan delta utfra sine individuelle forutsetninger. Målet med Mediyoga er å balansere det autonome nervesystemet for å redusere stress i kroppen og øke tilstedeværelse i kropp og sinn. Virkemidlene som brukes er pust, rolige fysiske øvelser, mantra, håndstillinger og meditasjon. Timen inneholder liggende, sittende og stående øvelser som tilpasses den enkeltes forutsetninger og mange av øvelsene kan utføres sittende på stol.

Yoga Session